Skalierung von Tempo und Angriffskraft - Änderungen an Jäger Begleitern - MMONation
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Skalierung von Tempo und Angriffskraft – Änderungen an Jäger Begleitern

Diverse Anpassungen in der Battle for Azeroth Alpha

In diesem Artikel wollen wir Euch ein paar Anpassungen aus der Battle for Azeroth Alpha zeigen, welche durchaus sich auf das Spielgeschehen der fertigen Erweiterung auswirken können.

Bedenkt aber, wie immer bei Informationen aus der Alpha, dass sich noch alles ändern kann und nichts final sein muss!

Anpassungen bei Giften und Blutungseffekten

Druiden, Krieger und Schurke haben eine Sache gemeinsam, sie können auf Gegnern Blutungseffekte hinterlassen. In der Alpha von Battle for Azeroth gibt es nun eine signifikante Änderung dabei.

Bisher war es so, dass diese Effekte in einem festen Zeitabstand immer wieder Schaden verursacht haben. Auf den Testservern ist es nun so, dass Tempo diese Zeitabstände drastisch verringern kann.

Je höher also das eigene Tempo ist, desto häufiger verursacht ein Blutungseffekt, oder Gift vom Schurken, Schaden an den Zielen. Tempo beeinflusst aber nur die Zeitabstände, nicht den Schaden von den Effekten.

Fähigkeiten skalieren mit Angriffskraft

Wer kennt es als Nahkämpfer aus der Vergangenheit nicht, eine neue Waffe sorgte mitunter dafür, dass man sofort beachtlich mehr Schaden verursacht hat. In Battle for Azeroth probieren die Entwickler etwas neues aus.

So werden die Fähigkeiten der Nahkämpfer nicht mehr alleine mit dem Waffenschaden, sondern zum großen Teil mit der Angriffskraft skalieren. Dadurch wird man durch eine neue Waffe noch immer stärker, aber die Skalierung ist einfacher und man hat, besonders am Anfang vom Addon, nicht das Gefühl hinter den Zauber-Klassen zurück zu liegen.

Weiterhin haben Waffen nur eine Chance maximal 10 Item-Level mehr durch die zufällige Item-Aufwertung zu erlangen. Diese Grenze soll dazu beitragen, dass man nicht durch Glück von jetzt auf gleich zu übermächtig wird.

Änderungen an Jäger Begleitern

Die Jäger Begleiter in Battle for Azeroth haben eine Spezialisierung, welche sich nicht wechseln lässt. In Legion ist es derzeit so, dass man alle drei Spezialisierungen mit allen Begleitern auswählen kann. Außerdem, zur Information am Rande, Tierherrschafts-Jäger verlieren nicht nur Ihre Artefaktwaffe, sondern dadurch auch Hati als Begleiter. Stattdessen haben sie aber die Möglichkeit einen anderen zweiten permanenten Begleiter zu wählen.

Jede der folgenden Spezialisierungen hat in Battle for Azeroth spezielle Fertigkeiten.

Wildheit

Hartnäckigkeit

Gerissenheit

Alle Begleiter haben außerdem die Fähigkeiten Dash und Growl. Daneben gibt es aber auch noch spezielle Fertigkeiten, welche von Tierart zu Tierart unterschiedlich sind.

In der folgenden Tabelle gibt es weitere Informationen dazu. Leere Felder bedeuten, dass die Spezialisierung der Tierfamilie gleich geblieben ist gegenüber Pre-Legion.

Tierart Spezialisierung vor Legion Battle for Azeroth Spezialisierung Besondere Fähigkeiten
Basilisk Hartnäckigkeit
Bat Gerissenheit Wildheit
Bear Hartnäckigkeit
Beetle Hartnäckigkeit
Bird of Prey Gerissenheit
Boar Gerissenheit
Carrion Bird Wildheit
Cat Wildheit
Chimaera Gerissenheit Wildheit
Clefthoof Hartnäckigkeit Wildheit
Core Hound Wildheit
Crab Hartnäckigkeit
Crane Gerissenheit
Crocolisk Hartnäckigkeit Wildheit
Devilsaur Wildheit
Direhorn Hartnäckigkeit
Dog Wildheit
Dragonhawk Gerissenheit Hartnäckigkeit
Feathermane Unbekannt
Fox Wildheit Gerissenheit
Goat Wildheit Gerissenheit
Gorilla Hartnäckigkeit Wildheit
Hydra Wildheit Hartnäckigkeit
Hyena Wildheit Gerissenheit
Mechanical Gerissenheit
Monkey Gerissenheit
Moth Wildheit Gerissenheit
Nether Ray Gerissenheit Wildheit
Oxen Hartnäckigkeit
Quilen Wildheit Hartnäckigkeit
Raptor Wildheit Gerissenheit
Ravager Gerissenheit Wildheit
Riverbeast Hartnäckigkeit
Rodent Hartnäckigkeit Gerissenheit
Rylak Gerissenheit
Scalehide Hartnäckigkeit Wildheit
Scorpid Hartnäckigkeit Wildheit
Serpent Gerissenheit Wildheit
Shale Spider Hartnäckigkeit
Silithid Gerissenheit
Spider Gerissenheit
Spirit Beast Wildheit Hartnäckigkeit
Sporebat Gerissenheit
Stag Wildheit Hartnäckigkeit
Tallstrider Wildheit Hartnäckigkeit
Turtle Hartnäckigkeit
Warp Stalker Hartnäckigkeit Gerissenheit
Wasp Wildheit
Water Strider Gerissenheit
Wind Serpent Gerissenheit
Wolf Wildheit
Worm Hartnäckigkeit

Quelle: WoW Head

Blizzard PosterBlizzard zu Spezialisierungen der Jäger Begleiter (Quelle)

As we’ve kicked off the Battle for Azeroth Alpha, we’ve seen a lot of discussion about the new way Hunter pets work. While we’re by no means finished, we have reached a place where we want to share some insight into our plans and explain some of what you might see in development as Alpha continues.

Our primary thoughts on pets going forward:

  • Move past the idea of a DPS/Tank pet specialization

In Battle for Azeroth, all pets will have equal damage, health, and armor. All can tank or DPS equally. Choosing to put a particular pet into “Tank spec” feels outdated, so we’re going to shift all pets to a setup that will work as though they’re specced into both Ferocity and Tenacity (in Legion terms). All offensive and defensive passive abilities such as Blood of the Rhino and Combat Training will be rolled into every pet by default. Charge will be removed, and all pets will have Growl and Dash/Swoop. Some spec-specific actives will be redistributed where appropriate. We are keeping the names Ferocity, Tenacity, and Cunning as the broad groups that all families fall into. They are no longer changeable, and each has a new passive and active ability that are useful in almost any situation.

  • Maintain and/or reinstate pet family uniqueness

Pet family flavor is part of what makes selecting a companion unique and special, and want to emphasize that even more. A special ability has been added to all pet families that were missing one. Exotic Pets still have their unique ability (like Surface Trot) in addition to a new ability. Pure flavor abilities that many pets have are also staying like Trick and Rest.

  • Expanding access to Bloodlust, and the removal of Battle Res from pets

In Legion, all Hunters have access to Bloodlust and Battle Res, but they only exist among a handful of families, which leads to very narrow options. To that end, Bloodlust will be available on roughly a third of the tamable pet families rather than just two. In a world where we are proliferating abilities to many families, our first inclination was to add Battle Res to a separate third of those families. After seeing that landscape, it felt odd to fully embrace Resurrection as part of the Hunter kit. Further, moving into Battle for Azeroth, we are solidifying Bloodlust and Battle Res as the strong shared cooldowns that a group can bring – one offense, one defense. In that world, Hunters having access to both of the super powerful group benefits didn’t feel appropriate.

  • A variety of pet ability packages

It’s important to acknowledge that some hunters want to maximize their impact with their pet, while others are collectors who want a pet for every occasion. There should be opportunities to cleverly swap from one pet to another in a given situation and reap the benefit. At the same time, the Hunter who has grown attached to their spider named Fluffy should feel effective across the game. We’re going to try to ensure that every pet package is attractive, with a unique combination of benefits that work in many situations.

Here are some specifics of the Battle for Azeroth design for Hunter pets:

There are currently 51 pet families, and each family will be categorized as FerocityTenacity, or Cunning. Each will have an active and a passive, and the active will be a Hunter class button that changes contextually with your active pet.

 

  • Ferocity
    • Primal Rage (Active – Bloodlust)
    • Predator’s Thirst (Passive – 3% Leech for you and your pet)
  • Tenacity
    • Survival of the Fittest (Active – 20% damage reduction for the Hunter and Pet for 6 seconds with a 3 minute cooldown)
    • Endurance Training (Passive – 10% max health for you and your pet)
  • Cunning
    • Master’s Call (Active – a friendly target and your pet are immune to root and moment impairing effects for 4 seconds with a 45 second cooldown)
    • Pathfinding (Passive – 8% movement speed for you and your pet)

Each pet family will get one of six different abilities, and each ability will have a unique name themed to the family. Precedented abilities such as Ankle Crack – 50% SnareMonstrous Bite – Healing Reduction DebuffShell Shield – 50% Reduced Damage TakenAgile Reflexes – 30% Dodge, and Thick Hide – Reduced Damage Taken at Low Health already exist in the game, and we’re exploring adding something similar to Tranquilizing Shot to the list.

While this does create a landscape where there may only be a handful of families that exactly fit the combination of tools you prefer, each family was chosen with variety as a premium. There are winged creatures, predators, grazers, and more represented across as many abilities as possible, while keeping them thematically appropriate.

For two specific examples: a Spirit Beast in Battle for Azeroth still has Spirit Mend and Spirit Walk, and will gain Endurance Training and Survival of the Fittest. They also have a new ability, Spirit Shock, that dispels magic and soothes enraged enemies. Cats, on the other hand, gain Catlike Reflexes – a 30% dodge cooldown – in addition to Primal Rage and Predator’s Thirst. Both are able to tank or DPS equally.

Nowadays, only about half of the pet families out there have a useful ability, and we want to improve on that. In Battle for Azeroth, Bloodlust will be much more prominent, so Hunters should no longer feel bound to Core Hounds and Nether Rays as their best options. Most importantly, these changes should result in a pet landscape where all pets can serve as dps or tank as well as they could in Legion.

Please remember that all of the above, especially the numbers, are subject to change as we test in the Battle for Azeroth Alpha. Feel free to discuss anything related to Hunter pets here. We really appreciate your feedback!

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