Path of Exile: Bestiary-Liga wird nicht ins normale Spiel übernommen - MMONation
Path of Exile

Path of Exile: Bestiary-Liga wird nicht ins normale Spiel übernommen

Ende der Bestiary-Liga in Sicht

Heute gaben die Entwickler von Path of Exile bekannt, dass die aktuelle Bestiary-Liga nicht ins Grundspiel übernommen wird. Nach ihrem Ende wird sie deshalb vorerst nicht mehr zur Verfügung stehen.

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Zu kompliziert, zu viel Arbeit

Bestiary ist eine Liga, die sehr viel neue Elemente zum Spiel beigetragen hat. Neben der Möglichkeit, Monster zu fangen und für Crafting-Rezepte zu opfern, gab es die gesamte Menagerie, in der die gefangenen Monster ausgestellt waren. Trotz all der Arbeit, die man sich mit der Entwicklung gemacht hat, wurde bei GGG nun die Entscheidung getroffen, die Liga nicht ins Grundspiel zu übernehmen.

Die Gründe dafür sind einfach: Gerade weil die Liga so umfangreich war, hat sie sich im eigentlichen Gameplay von Path of Exile zu weit in den Vordergrund gerückt. Es falle laut GGG zu schwer schwer, Neulingen neben dem eigentlichen Spiel auch noch all die Regeln dieser Liga zu erklären. Außerdem wäre es zu viel Arbeit, die Menagerie mit zukünftigen Updates stetig weiter zu entwickeln.

Den kompletten Post von GGG könnt ihr euch im Anschluss durchlesen. (Quelle)

Bestiary is a complicated league with many elements: it has special monsters, the ability to capture instead of kill some monsters, and a very involved crafting system with powerful results.

While the Bestiary league took a lot of effort to make, and we spent a lot of time improving the league after its release, we have decided not to retain any element of the league in the core game for now.

A variety of reasons fuelled this decision:

  • We would have to support the interface and the Menagerie going forward. These are big additions in the game, and would require constant changes and attention to work with any new features added to the game.
  • Bestiary is very different to the core game, which means we need to keep all the tutorial elements. We looked at the new player experience where we have to explain the core game, past league elements, and whatever current league is running, and we did not want to add Bestiary permanently into that mix.
  • The crafting results and inputs would need constant balancing and iteration to remain relevant. The levelling item crafting is already handled by other simpler crafting methods. The more complex and high-value crafting was used by some players, but it uses design space we think we could serve better with other mechanics in the future.

As well as not retaining any elements of the league in the core game, you will likely not see Bestiary as a Zana option in the future. However, there may be some parts of Bestiary we will use in future content, and it is possible we would bring Bestiary back for short term events.

Bestiary Orbs and their imprints will still exist, but won’t have any function. We won’t be making any balance changes to the Bestiary unique items in the near future.

We learned a lot from the development of Bestiary and are really looking forward to showing off our next, entirely different, league later this week!

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