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Patch 8.1 Anpassungen beim Treffsicherheits Jäger

Diverse Änderungen und Anpassungen

Wir zeigen Euch an dieser Stelle die Patch 8.1 Anpassungen beim Treffsicherheits Jäger. Diese fallen ein wenig größer aus und sorgen dafür, dass der Spielfluss reibungsloser abläuft und gleichzeitig die Spezialisierung auch ein wenig stärker wird.

Anpassungen beim Treffsicherheits Jäger

  • Reichweite von Stoßfeuer wird erhöht und man kann der Fähigkeit nicht mehr ausweichen. Außerdem wird die Dauer der Verlangsamung von 4 auf 6 Sekunden erhöht.
  • Zuverlässiger Schuss verlängert die Laufzeit von Erschütternder Schuss. Pro Treffer um jeweils 3 Sekunden. Zudem ist es auch möglich die Verlangsamung von anderen Jägern zu erhöhen.
  • Schnellfeuer wird nun nicht mehr abgebrochen wenn das Ziel aus dem Sichtbereich heraus läuft. Außerdem kann man Rückzug nun währenddessen einsetzen.
  • Sorgfältiges Zielen ist nun kein Talent mehr, sondern ein dauerhafter, passiver Bonus für den Treffsicherheits Jäger.
  • Die Abklingzeit von Volltreffer wird auf 2 Minuten reduziert. Außerdem könnt Ihr Schnellfeuer und Gezielter Schuss schneller und somit häufiger während der Laufzeit einsetzen.
Blizzard PosterBlizzard zu Anpassungen beim Treffsicherheits Jäger (Quelle)

The Public Test Realms (PTR) are seeing several changes for Marksmanship Hunters. Here’s some context on those changes.

One goal of ours for Marksmanship is proficiency in keeping targets at range in PvE and PvP situations. Marksmanship plays best when you have distance from your target, so we’re emphasizing some of the tools that help you either move a target away from you, or keep your distance.

    – Bursting Shot has had its knockback range increased, can no longer be dodged, and snares targets for 6 seconds now.
    – Steady Shot will now increase the duration of Concussive Shot on the target by 3 seconds. This will work on a Concussive Shot from any friendly Hunter, not just your own Concussive Shot.

Rapid Fire has had some usability problems in PvP. Most other channeled spells will continue to deal damage when your target runs behind a pillar and breaks line of sight, but Rapid Fire requires constant line of sight. We’re changing that, and now it will behave like almost every other channeled spell that players cast, and will continue to damage a target, even if the target is no longer in line of sight. We also think it’s cool to be able to use Disengage while channeling Rapid Fire, so now you can.

Aimed Shot is a driving force behind a significant amount of the damage a Marksmanship Hunter deals. There are a lot of different stacking bonuses you can get from various Talents and Azerite Armor that can swing the damage of Aimed Shot by a huge amount. Some of these bonuses are entirely uncontrolled, which made Aimed Shot an unreliable source of damage. We want Aimed Shot to feel like an impactful and more reliable source of damage, so:

    – Careful Aim is now a guaranteed bonus to Aimed Shot damage against targets above 80% health or below 20% health.

Trueshot has changed a lot over the years, but it’s currently not a very exciting button, and it could feel much more impactful when you use it. We like that it makes your Aimed Shot cast time reduced, so we’re keeping that, and it now additionally causes your Rapid Fire and Aimed Shot abilities to recharge significantly faster while Trueshot is active. The new version of Trueshot is a significant pacing change for its duration, allowing you to cast multiple Aimed Shots and Rapid Fires during its duration. We’re also lowering its cooldown from 3 minutes to 2 minutes.

Kommentare

  1. Tjo, und das alles wird nichts an der Langweiligkeit des BfA MM, fehlenden und vor allem sinnvollen Synergien ändern. Der Specc hat einfach grundlegende Probleme die damit nicht behoben werden… R.i.p.

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