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Battle for Azeroth PvP Belohnungen

Offizielle Aussage und kurze Vorschau

Heute wollen wir ein wenig über die Battle for Azeroth PvP Belohnungen sprechen. Das System ist für die kommenden Erweiterung derzeit noch voll in der Entwicklung, dennoch gibt es nun einen ersten Ausblick darauf, was uns erwartet.

Statement zu den Battle for Azeroth PvP Belohnungen

Es wird ein neues Wertungssystem geben, welches dem aus Overwatch ähnelt. Die Spieler werden also anhand Ihrer erreichten Punkte und Leistung in verschiedene Ränge eingeteilt.

  • Unranked: Bis 1400 Punkte
  • Combatant: 1375 – 1600 Punkte
  • Challenger: 1575 – 1800 Punkte
  • Rival: 1775 – 2100 Punkte
  • Duelist: 2075 – 2400 Punkte
  • Gladiator: 2375 und mehr Punkte

Der Rang ist aber mehr als nur ein Symbol, sondern dementsprechend erhaltet Ihr auch Belohnungen. So gibt es für den Rang „Challenger“ Items, welche vom Item-Level her mit denen aus normalen Raids mithalten können. Transmog-Rüstungen wird es ebenfalls als Belohnung geben und zwar nicht erst am Ende einer Saison, sondern wenn man einen bestimmten Rang erreicht hat.

Unangetastet bleiben der Gladiator-Titel und das dazugehörige Reittier. Diese PvP Belohnungen wird es weiterhin geben.

Das Eroberungspunkte-System ist dafür da, dass Spieler jede Woche Belohnungen freischalten können. Diese kann man über das gewertete PvP, den Kriegsmodus und über ungewertete Schlachtfelder (in geringem Maße) erhalten.

Blizzard PosterBlizzard zu Battle for Azeroth PvP Belohnungen (Quelle)

In BfA we are doing some meaningful re-structuring of the PvP itemization system, as well as the ranking system. We’re still massaging the system, but we’d like to share some details which may help alleviate some of your concerns. Keep in mind some of this stuff could still change. No pony promises.

New ranking system
We’re updating the ranking system to better mirror the other games at Blizzard. WoW via arena is actually one of the first competitive games at Blizzard to have a rating system, so it’s fair to say it’s time for an update.

To that end we want to bucket players in rankings similar to StarCraft or Overwatch using labels such as Gold, Platinum etc. (We’re still going to have our own titles (Challenger, Rival, Duelist etc.)) We feel these rankings have grown to common verbage in the competitive PvP community so we’re happy to bring them to WoW. Keep in mind that you’ll still be able to see your rating at end of match and within the UI. And we’re also looking to add your actual rank in the UI as well (as in, you’re rank #10 in the region).

New iLevel reward scheme
Similar as in Legion, we’re going to reward you with better gear based upon your competitive standing. However, in Legion we rewarded you incrementally in a linear fashion. So as you gained more rating, your iLevel gradually increased. We found this didn’t reflect the distribution of players very fairly in terms of appropriate reward for effort in the system. (Translation: The iLevel of rewards was generally too low) In result we’re changing the distribution instead to be something of a bell curve, to match the new ranking system.

What this means is that players in Challenger/Gold (1600-1800 around) will have a chance at ~Normal raid quality loot, Rival/Platinum (starting around 1800) with Heroic Raid quality loot, and so on.

Epic Appearances and other rewards
Different rewards will be tied to different rankings. In Legion you got the entire Epic appearance when you hit 2000 rating, in BfA this will be gradually rewarded to you at different ranks. And you will instantly get the look after you achieve that rank, rather than a end of season calculation.

We totally get the concerns with potentially too broad of brackets. And we definitely agree the competitive spirit often burns brightest at the highest ratings, so it’s something we’ll be mindful of. Season Gladiator mounts (and likely glad titles) will still be a % distribution at end of season like in the past, and we could see new rewards for the upper brackets as we shift some of the others (Epic appearances) downwards.

Weekly Conquest
As discussed in the past, we’re introducing a conquest system based upon past designs. You will earn conquest from doing PvP activities (mostly rated, but some also from War Mode) that will fill a bar for a reward each week. This is intended to be attractive to the average player.

One of our biggest goals with the new system is to better align the effort and reward in contrast to all of the other parts of the game, especially at the lower rankings who perhaps in Legion (or in the past) didn’t see it as worth their time. I think we can all agree that more players doing competitive PvP is a worthwhile goal.

We hope to have these systems live in beta soon, and hope to hear your feedback!

Quelle: MMO-Champion

Kommentare

  1. Wenn diese Wertung noch dem entspricht, wie man es z.b. aus MoP kennt, dann dürften 3/4 aller Spieler sich in der Wertung unter 1.400 Punkten bewegen.
    Wenn es eher dem Balancing aus BC gleicht, dürfte die Masse sich zwischen 1.600 – 1.800 Punkten bewegen.

  2. An sich nicht schlecht, das hat in Legion auf jeden fall gefehlt.
    Mal sehen wie das nachher mit den Rängen ablaufen soll. Und wie man die Punkte farmen kann, bzw ab wann das möglich wird.

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