WoW Battle for Azeroth Kriegsmodus - PvP in der offenen Welt
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Battle for Azeroth: Erste Infos zum Kriegsmodus (PvP)

Kopfgeldjagd, dauerhafte PvP Talente und mehr!

Es gibt die ersten konkreten Informationen zum Kriegsmodus in Battle for Azeroth. Wie Blizzard bereits ja vor einiger Zeit bekannt gegeben hat, wird es in der kommenden Erweiterung keinen Unterschied mehr zwischen PvE und PvP Realms geben. Stattdessen gibt es eine Möglichkeit sich für das PvP in der offenen Welt zu markieren um so gegen andere Spieler zu kämpfen, welche ebenfalls daran teilnehmen möchten.

Der Kriegsmodus in Battle for Azeroth

Wer also keine Lust auf Kämpfe gegen andere Spieler in der offenen Welt hat, der braucht den besagten Kriegsmodus (War Mode) nicht zu aktivieren. Dieser bietet aber ein paar Vor- wie auch Nachteile.

Wer den Kriegsmodus aktiviert der ist für andere PvP markierte Spieler permanent in der offenen Welt angreifbar. Auf der anderen Seite kann man natürlich auch entsprechend andere Spieler angreifen. Ein Vorteil besteht weiterhin darin, dass man dauerhaft in der offenen Welt Zugriff auf die PvP Talente hat. Diese kann man dann auch gegen PvE Gegner einsetzen.

Daneben gibt es auch eine Wertung, derzeit „Conquest“ genannt. Diese soll ähnlich wie frühere PvP Wertungen funktionieren. Man erhält die dazugehörigen Punkte für das Kämpfen und spezielle World Quests, anschließend kann man sich damit Items kaufen.

Eine weitere Besonderheit ist das Kopfgeld. Wenn ein Spieler viele andere erledigt, dann kann es sein, dass auf diesem ein Kopfgeld ausgesetzt wird. Dieser Spieler ist dann für alle auf der Karte markiert und ein besonders lohnenswertes Ziel. Viel Glück beim Überleben!

Blizzard PosterBlizzard zu Infos zum Kriegsmodus (Quelle)

We hope to have War Mode up very soon for everyone to try out. Until then, I’ll outline a few details:

Honor Talents enabled
As mentioned by Ion and others, Honor Talents are on permanently while War Mode is enabled in the outdoor world. This was the case in Legion as well, but they would only enable when you got into “PvP combat” causing them to enable and disable while playing which ended up feeling a bit “janky.” Players may also find some added benefit with Honor Talents against normal PvE creatures as well, which is designed to be part of a “package of bonuses” to offset the inherit lost efficiency of World PvP.

Gear scaling
In order to create a fair fights and good gameplay, our goal is to limit the extremes in power between players in War Mode that come from gear and level. We want you to have an advantage if your gear is better, but within reason. The experience should be something similar to Unrated Battlegrounds in Legion (but without the stat templates). Keep in mind this is scaling only in PvP combat, so your power against creatures in the world will remain the same as it would be with War Mode disabled.

Conquest and World PvP
In Battle for Azeroth you’ll earn conquest for doing PvP activities similar to how it was gained in the past: Rated Arena and Rated Battlegrounds as well as some light conquest from Unrated Battlegrounds. But what’s new is earning conquest from doing World PvP activities. This gives you an additional source when filling up that “conquest bar” for your weekly conquest item.

Bounty Hunting 
How do you earn conquest in World PvP? One source is from killing other players, of course. But the more of the opposing faction you slay, the higher chance they will put a bounty on your head. When a bounty is put on you, it will be announced to all opposing players in the zone and you will appear on the main map for a reward. Good luck!

And more…
While we have one or two other content features in War Mode we’ll share later on, one of our goals is to keep it minimal. As you point out Ion saying, we want to create a foundation first which we can hopefully build upon (with your feedback!) in the future.

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